Hjemmeside design
Jeg designer brugervenlige hjemmesider der konvertere nye kunder effektivt
Design af hjemmesider
En professionel hjemmeside er god investering for din forretning
I dag besøger dine kunder din hjemmeside inden, før de handler med dig. Med en ny, moderne hjemmeside i WordPress fremstår du mere professionel og troværdig.
Hvorfor vælge mig?
8 gode grunde til at vælge mig
Design med hjertet
Jeg går helhjertet ind til vores samarbejde
Er du træt af webbureauer og sælgere, der lover mere end de kan holde? Du er ikke den eneste. Når du vælger mig som WordPress webdesigner, behøver du aldrig mere at skulle bøvle med halvhjertet samarbejde.
- Du får en motiveret samarbejdspartner
- Du er sikret en skarp webdesigner med erfaring
- Du får én kontaktperson fra start til slut
Professionelt hjemmeside design
3 gode grunde til at investere i et professionelt website
Flere henvendelser
Jeg designer professionelle hjemmesider der konverterer kunder med stor succes. Jeg kombinerer adfærdspsykologi med visuel kommunikation til at opnå resultater.
Bedre brugeroplevelse
Jeg designer brugervenlige hjemmesider med nem navigation. Jeg opbygger og strukturere hjemmesider, så de vigtigste informationer præsenteres først.
Mobile-first optimering
Jeg tænker mobilvisning ind lige fra starten af processen. Det er vigtigt at hjemmesiden er knivskarp på mobil. Derfor bruger jeg meget energi på optimering til mobilen.
Priser for hjemmeside design
Hvad koster en hjemmeside?
Eksempler på hjemmeside priser
Er du til en standardiseret eller skræddersyet løsning?

Standard hjemmeside
Velegnet til nystartede virksomheder der ønsker en flot og brugervenlig og billig hjemmeside i WordPress til at fremstå professionelt.
8.000 - 12.000 kr.
Ekskl. moms

Professionel hjemmeside
Velegnet til virksomheder der ønsker en skræddersyet hjemmeside med stærk visuel kommunikation og gennemarbejdet design.
12.000 - 25.000 kr.
Ekskl. moms
Større løsninger
Brug for en større løsning og et skræddersyet forløb?
Jeg hjælper ambitiøse virksomheder med (re)branding og avancerede skalerbare hjemmesider fokuseret på brugeroplevelse, visuel kommunikation og høje konverteringsrater.
25.000 - 75.000 kr.
Ekskl. moms
Desingprocess
Sådan fungerer processen
1. indledning
Jeg tager mig tid til at forstå dit behov, dine ønsker og din forretning. Vi starter med en grundig behovsafdækning, der danner grundlaget for et godt samarbejde.
2. Design
Når indhold er modtaget eller sat i produktion hos mit team, påbegynder jeg design af hjemmesiden. Jeg præsenterer først en forside og et par undersider.
3. Tilretning
Engang imellem skal der tilrettes i forhold til det første udkast. Rettelserne foregår i tæt dialog med dig, hvor du kan komme med feedback og ønsker til hjemmesiden.
4. Lancering
Når vi begge er tilfredse med designet af din nye hjemmeside, lancerer jeg siden og udarbejder personligt videomateriale med guides.
Udvalgte cases
Jeg har hjulpet mere end 900 tilfredse danske virksomheder siden 2011
Dag ud og dag ind, leverer jeg solide og pålidelige resultater gennem online markedsføring og gennemtænkt webdesign – den slags, der betaler sig selv hjem igen og igen.
Vipo A/S
Det nye website har taget Vipos visuelle identitet til næste niveau gennem et gennemtænkt design og visuel kommunikation. Websitet er lavet i samarbejde med marketing-bureauet Komio.
Cortsen Dining
Opgaven bestod i skabe en visuel identitet der afspejler deres brand. Jeg designede en minimalistisk, moderne og æstetisk hjemmeside med fokus på detalje og kommunikation.
Nordicode
Komplet redesign af hjemmeside med fokus på brugervenlighed og bedre konverteringsrate. Websitet er målrettet B2B og har til formål at øge tillid og understøtte salgsprocessen.
mpeople
Moderne WordPress hjemmeside henvendt til high-tech, engineering og recruitment segmentet. Efter at 2 andre designere havde fejlet, ramte jeg plet med designet.
Nordflex A/S
Moderne WordPress hjemmeside målrettet store virksomheder. Sitet øger tilliden og troværdigheden som er afgørende i en kompleks branche som forsikringsmægler.
Veltec A/S
Online markedsføring
Jeg kan hjælpe dig
hele vejen rundt
En professionel hjemmeside kan ikke stå alene, hvis du skal have trafik og nye kundehenvendelser. Du udarbejder heller ikke en fantastisk brochure eller flyer, for bare at ligge den i en kælder. Jeg har solid erfaring og kan hjælpe dig med at tiltrække nye kunder gennem markedsføring.
WordPress
Tekstforfatning
Foto & video
Organisk SEO
Google Ads
Er du klar til en indledende snak?
Fortæl mig om dine ønsker og udfordringer, og modtag en potentialevurdering og et prisestimat.
Psst.. I gennemsnit får mine kunder 20,4 nye kundehenvendelser pr. 100 besøgende.

WordPress hjemmeside design
“Et godt webdesign formidler dit budskab og sælger dit produkt eller serviceydelse. Spiller hjemmesiden ikke, kan du godt glemme markedsføring.“
Det er ligegyldigt hvor meget trafik du får, hvis trafikken ikke omdannes til salg.
Hjemmeside designer specialiseret i UX design og konvertering
Der er stor forskel på, hvor godt to forskellige hjemmesider konverterer. Det hele handler om hjemmesidens design, samt hvordan det er opsat. Godt hjemmeside design er udarbejdet med henblik på at understøtte ét overordnet formål.
En succesfuld hjemmeside er en, der bidrager til at understøtte ét overordnet formål. Typisk indgår hjemmesiden som en essentiel del af en virksomheds salgsstrategi. Enten fordi den bliver anvendt som visitkort, ellers fordi hjemmesidens design lægger op til, at man skal kontakte virksomheden herigennem.
Et godt hjemmeside design er derfor et, som konverterer de besøgende til kunde, et salg eller noget tredje, der i sidste ende understøtter hjemmesidens formål. Derfor er det vigtigt, at hjemmeside designet er udarbejdet netop med henblik på dette.
Hvad er godt et hjemmeside design?
Et godt hjemmeside design er ikke, som flere sikkert tror, et æstetisk og banebrydende design. Det behøver faktisk slet ikke at være pænt for at fungere efter hensigten – så længe det er med til at bidrage til at skabe vækst eller på anden måde understøtte hjemmesidens formål.
Der er dog masser af gode argumenter for, at hjemmeside design bør være æstetisk i den ene eller anden grad, da det er med til at skabe et professionelt og positivt indtryk af virksomheden.
Når jeg udarbejder et hjemmeside design, er det altid med henblik på, at den på den ene eller anden måde skal kunne bidrage til at skabe øget omsætning hos den virksomhed, der skal bruge hjemmesiden.
Hvad er formålet med hjemmeside designet?
Før jeg går i gang med et hjemmeside design, er det derfor vigtigt for mig at forstå, hvorfor kunden ønsker en ny hjemmeside. Er det for at bruge hjemmesiden til at skaffe nye kunder via Google, eller er det bare meningen, at det skal være en side med et simpelt hjemmeside design, der skal anvendes som visitkort?
Når jeg indleder et samarbejde, starter jeg altid med en indledende dialog, hvor jeg spørger ind til, hvad formålet med det nye hjemmeside design er. Typisk ønsker mine kunder en ny hjemmeside, fordi den skal fungere som en essentiel del af deres salgsstrategi. Den skal altså bruges til at skaffe nye kunder.
Professionelt hjemmeside design handler om konvertering
Typisk har jeg fået svar på de spørgsmål, jeg skal bruge til at gå i gang med hjemmeside designet, efter det indledende møde. Resten af processen foregår via telefon og mail, som jeg flittigt bruger, hvis der er noget, jeg er i tvivl om. Det giver mig den information, jeg skal bruge, når jeg designer hjemmeside.
Professionelt hjemmeside design handler i bund og grund om at få den besøgende til at foretage en handling. Det kaldes også for en konvertering. Typisk vil succeskriteriet være, at den besøgende udfylder en kontaktformular, fordi vedkommende ønsker at købe eller høre mere om en ydelse. Driver du en webshop, vil det primære formål være, at få den besøgende til at foretage et køb. Der er mange måder at understøtte hjemmesidens overordnede formål på, og denne proces kaldes for ‘konverteringsoptimering’.
Når jeg arbejder med hjemmeside design, sikrer jeg eksempelvis altid, at der er fokus på kontaktformularen og øvrige kontaktinformationer, så det er nemt for den besøgende at komme i kontakt med virksomheden. Det hele handler om, at hjemmeside designet understøtter hjemmesidens primære succeskriterium.
Indholdet er en del af hjemmesidens design
Mange negligerer indholdet og tillægger det ikke lige så stor værdi som selve hjemmesidens design. Det er dog ikke på nogen måde en strategi, der kan anbefales at følge. Hjemmeside design er en holistisk disciplin, der består af flere forskellige faktorer – og indholdet er mere essentielt end noget andet.
Det er indholdet, der er afgørende for, hvor gode placeringer din hjemmeside opnår i Google, ligesom indholdet har stor betydning for, hvorvidt den besøgende ender med at foretage en handling, der i sidste ende øger omsætningen i din forretning. Du bør derfor lægge mange kræfter i at få udarbejdet godt og professionelt indhold, der kan indgå som en essentiel del af din hjemmesides design.
‘Less is more’-princippet er dominerende indenfor webdesign, men hvis du ønsker at blive fundet i Google, er det nødvendigt, at du fokuserer på at få udarbejdet velskrevet og professionelt indhold, som er optimeret efter de faktorer, Google og de andre søgemaskiner lægger vægt på.
Adskil de elementer, der ikke er sammenhængende
En hjemmeside består af mange elementer, der ikke nødvendigvis hænger sammen. På én side har du eksempelvis både tekst, billeder, knapper og en masse andre, visuelle elementer, som ikke har relation til hinanden. Et professionelt hjemmeside design adskiller de elementer, der ikke er sammenhængende, så det er nemt for brugeren at navigere på hjemmesiden, da den fremstår mere intuitiv.
Der er flere måder, hvorpå forskellige elementer kan adskilles. Det kan gøres ved hjælp af farver, white space, bokse og lignende, der tydeligt inddeler de forskellige elementer, så brugeren nærmest instinktivt ved, hvor han eller hun skal fokusere.
Når du adskiller de elementer, der ikke er sammenhængende, er det nemmere at guide den besøgende gennem indholdet, så du kan påvirke vedkommende til at foretage en handling, der understøtter det overordnede formål med din hjemmeside. Det er vigtigt, fordi det øger brugervenligheden, men samtidig også hæver konverteringsraten.
Brug af farver til hjemmeside design
Et professionelt hjemmeside design består i langt de fleste tilfælde af én eller flere farver. Typisk vil et professionelt hjemmeside design bestå af to farver, hvoraf den ene farve er den primære. Der er mange forskellige holdninger til brug af farver på hjemmesider, men det vigtigste er, at der er én kontrastfuld farve, som skaber opmærksomhed omkring de elementer, der på den ene eller anden måde opfordrer til handling.
Disse elementer kaldes for call to actions og kan bestå af knapper eller andre elementer, der opfordrer til et køb, signup til nyhedsbrev, udfyldelse af kontaktformular, at foretage et opkald eller sende en mail. Der er masser af forskellige former for call to actions, og det er vigtigt, at det er nemt for brugeren at se, at det er her, vedkommende skal klikke for at foretage den handling, han eller hun i princippet ønsker.
Typisk har den besøgende en intention med at besøge din hjemmeside. Leder vedkommende eksempelvis efter en gulvsliber, vil indgangsvinklen typisk være gennem Google, hvor de har indtastet en søgeforespørgsel, der relaterer sig til gulvafslibning.
Når vedkommende klikker sig ind på din hjemmeside, er det i sidste ende for at kontakte dig med henblik på at få slebet sit gulv. Derfor er det vigtigt, at det er nemt og intuitivt at finde kontaktoplysningerne – og det gøres eksempelvis via kontrastfulde farver, der er nemme at få øje på.

Nicolai Sørensen
Nicolai Sørensen & Co.
Anerkendt webdesigner og marketing specialist med 10 års erfaring i at skabe succesfulde cases for det danske erhvervsliv gennem webdesign, SEO & Google Ads.
Responsive design
Mobilvenligt design af hjemmesider
Alle hjemmesider skal kunne tilgås fra mobiltelefonen – ellers mister du først og fremmest de brugere, der anvender mobiltelefonen, hvilket typisk er størstedelen. Herudover straffer Google hjemmeside design, der ikke er optimeret til mobiltelefonen. Heldigvis bliver de fleste hjemmesider i dag designet, så de nemt kan tilgås via mobiltelefonen. Når jeg designer en hjemmeside, er min tilgang altid ‘mobile first’, hvilket betyder, at jeg først og fremmest designer til mobile enheder. Det er vigtigt, at hjemmesiden indlæses korrekt og er brugervenlig på alle enheder, så den har de bedste forudsætninger for at opnå gode placeringer i Google, men også så der ikke falder nogle brugere fra, fordi hjemmeside designet ikke sikrer en god brugeroplevelse.

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre nærmere?
Nicolai Sørensen & Co.
Kontakt mig
+45 3063 3111
hej [a] nicolaisoerensen.dk
Google Maps
Telefontider
Mandag - Fredag: Kl. 08 - 16
Lørdag - Søndag: Efter aftale
Mails besvares alle dage