Linkbuilding ekspert nær København
Få rigtig linkbuilding der skaber langtidsholdbare resultater
Arbejdet med at skaffe disse links, kaldes linkbuilding. Det er det mest uigennemskuelige aspekt af SEO, som kræver et stærkt netværk og tætte relationer med både medier, affiliaters og bloggere. Jeg har oparbejdet et godt netværk og er ekspert i SEO og linkbuilding med 10 års specialiseret erfaring.
Linkbuilding er det vigtigste indsatsområde næstefter content
Hvis du vil have succes i søgeresultaterne, er det essentielt, at du har stærke indgående links til din hjemmeside. I Googles øjne tæller et link som en anbefaling. Arbejdet med at skaffe gode og stærke links kaldes for linkbuilding.
Herunder forsøger jeg at klæde dig godt på, så du ved hvad linkbuilding er, hvad linkbuilding koster og om linkbuilding er det rigtige for dig.
Hvad er linkbuilding?
Lige siden Google blev lanceret, har links været essentielle, før en hjemmeside opnår gode resultater i Googles søgeresultater. Der findes en lang række måder at skaffe links på, og nogle kommer naturligt, fordi du har gjort dig fortjent til dem via indholdet på din hjemmeside, mens andre kræver, at du gør en aktiv indsats.
Men hvorfor er et link så vigtigt? Det skyldes, at det tæller som en slags anbefaling. Jo flere troværdige kilder, der linker til din side, desto større sandsynlighed er der for, at du ranker godt i Google – det skyldes, at et link fra en relevant, stærk og troværdig kilde vægter højere end et link fra en svag side, der ikke har nogen relevans i forhold til din hjemmeside.
Linkbuilding handler om at skabe en varieret linkprofil
Selvom du primært bør fokusere på at skaffe stærke, relevante og troværdige links til din hjemmeside, bør du også fokusere på at skabe mindre relevante og stærke links. Det skyldes, at enhver naturlig linkprofil består af både stærke og svage links.
Du sender simpelthen et forkert signal til Google, hvis du udelukkende har stærke links til din hjemmeside – det virker simpelthen unaturligt. Derfor fokuserer jeg på at bygge forskellige former for links til din hjemmeside, når du vælger mig som linkbuilding ekspert.
Jeg sikrer, at der både er stærke, troværdige og relevante links, men jeg sørger også for at supplere med svagere links af mindre relevans, fordi det simpelthen er nødvendigt, hvis du ønsker en naturlig linkprofil, der ikke ser manipuleret ud.
Sådan arbejder jeg med linkbuilding
Arbejdet med linkbuilding har, siden Google blev lanceret, været blandt de vigtigste discipliner inden for SEO, hvis ikke den vigtigste. Det er de links, der peger ind på din hjemmeside, der afgør, om din hjemmeside får succes eller ej.
For år tilbage var det muligt at få dårligt indhold til at få topplaceringer udelukkende ved at bygge links. Sådan fungerer det imidlertid ikke længere, da Google er blevet bedre til at vurdere, hvilke links der skal tillægges værdi.
Derfor er det også essentielt, at der bliver lagt ordentligt arbejde og research bag linkbuilding-arbejdet. Du skal vide, hvad du laver, hvis du vil sende de rigtige signaler til Google. Herunder følger en introduktion til de forskellige former for links, jeg som linkbuilding ekspert primært bygger, når jeg hjælper mine kunder med at opnå bedre resultater i Google.
Følgende er sorteret efter prisniveau pr. link.
1) Linkbuilding fra nyhedsmedier (advertorials)
Advertorials og udgivelser på nyhedssider er ofte stærke links, som kan rykke en hel del på dine placeringer. De fleste nyhedssider tilbyder, at du kan få publiceret en artikel eller advertorial, som det også kaldes, i deres nyhedsfeed.
Det kan koste mange penge, hvorfor det er vigtigt, at de nyhedsmedier, du vælger at bygge links fra, rent faktisk er så stærke, som de giver sig ud for at være. Du kan tjekke det på flere forskellige måder. Jeg har en række nyhedsmedier, som jeg typisk anvender, når jeg bygger links.
Jeg bygger kun et begrænset antal af disse links. Det er vigtigt at have dem, men jeg oplever, at det er begrænset hvor meget de rykker ved ens placeringer.
2) Brancherelevante links
Hvis du befinder dig i en bestemt branche, er der typisk flere nyhedsmedier, der udelukkende skriver om nyheder, der relaterer sig til den branche. Det betyder, at du kan få et stærkt og relevant link, som virkelig kan rykke.
Her vil du typisk både få overført autoritet, styrke og relevans, fordi der ofte er stærke om autoritære og troværdige hjemmesider, der har mange år på bagen, og som har god relevans for den niche, din hjemmeside befinder sig i.
Næst efter links fra reelle sites (Mid tier-links), er disse mine foretrukne links. Her får du hele pakken. Den eneste ulempe er, at disse sites ofte har mange udgående links.
3) Mid tier links
Her er tale om reelle sites, der har relevans for den niche, din virksomhed befinder sig i. Det behøver ikke at være et nyhedsmedie, men kan også være en konkurrerende virksomhed, en brancheorganisation eller lignende.
Mine klart foretrukne links. De er svære at få, men det er dem jeg prioriterer højest. Her får man top relevans og trustflow fra websites, der ofte har få udgående links.
4) Low tier links
Low tier-links kommer fra sider, hvis eneste formål er at linke ud til hjemmesider for at styrke deres placeringer. Low tier links kaldes også for PBN links (Private blogging network). Her er tale om hjemmesider, som mange bruger som en aktiv del af deres linkbuilding-strategi. De har typisk ingen relevans for den branche, din virksomhed befinder sig i.
Jeg bygger altid disse links løbende. De er billige, men de virker. Disse links er gode til opbygning af mængde. Derudover er de gode til at skabe variation og Tier-2 links.
5) Social listings og profil-links
Social listings og links fra profilsider er sider, der ikke har meget relevans, men som alligevel er en god idé at inkludere i sin linkbuilding-strategi. De er med til at skabe en varieret linkprofil, omend der typisk skal mange til, før de virkelig rykker.
Jeg opretter altid Social Listings og profil-links såsom Yelp.dk, Yellowpages.dk, Krak.dk osv. Det hjælper lokal SEO og overfører meget troværdighed.
6) Mærkeorganisationer (Støtte-badges)
Støtte-badges er mærkater, du kan indsætte på din hjemmeside, hvorefter du får et link i retur. Nogle er gratis, mens andre koster penge. Her kan være tale om miljømærker, reklamebeskyttelse eller andet. Typisk er det et badge, du har på din hjemmeside, som signalerer, at du støtter et bestemt formål.
Disse links er ofte relativt billigere. De kommer med lav relevans og selvom det kommer fra stærke hjemmesider, så er det begrænset hvor meget værdi de videregiver.
Hvad koster linkbuilding?
Det er forskelligt, hvad linkbuilding koster, afhængigt af hvilket linkbuilding bureau eller hvilken linkbuilding ekspert du vælger. Nogle er dyrere end andre, imens du også kan vælge at udføre arbejdet selv. Du bør dog være påpasselig, da det kan skade din hjemmesides placeringer i Google, hvis du ikke udfører din linkbuilding korrekt.
Jeg tilbyder pakker fra 4.000 kr. om måneden og op – de fleste af mine kunder har dog en fast samarbejdsaftale, hvor de investerer mellem 5.000-10.000 kr. om måneden for linkbuilding. Det er forskelligt, hvor mange links jeg bygger, da det handler om, hvordan din nuværende linkprofil ser ud.
Jeg anvender det populære værktøj Ahrefs.com, til at tjekke og analysere linkprofiler.
Virker linkbuilding i 2021 – og fremover?
Jeg har hjulpet adskillige kunder med linkbuilding gennem tiden, og det korte svar er – ja, linkbuilding virker i dén grad. De fleste af mine kunder kommer på side 1 relativt hurtigt, når først jeg begynder at bygge links til deres hjemmeside.
Det virker dog udelukkende, hvis deres hjemmeside er korrekt opsat. Derfor sørger jeg altid for at give siden et indholdsmæssigt og teknisk tjek, før jeg starter et nyt samarbejde. Det er essentielt, at hjemmesiden er optimeret ordentligt, så de links, der bliver bygget, rent faktisk virker.

Nicolai Sørensen
Brandpartner v/Nicolai Sørensen
Anerkendt webdesigner og marketing specialist med 10 års erfaring i at skabe succesfulde cases for det danske erhvervsliv gennem webdesign, SEO & Google Ads.
Tilbud på linkbuilding
Skal jeg håndtere din linkbuilding optimalt?
Jeg rangerer danske virksomheder i toppen af side 1 på Google igen og igen og igen. Når du vælger mig som linkbuilding , er du sikret en samarbejdspartner der kan sit kram.
Ring på 30 63 31 11 eller udfyld min kontaktformular, så tager vi en snak om pris, levering og generelle ønsker til dine SEO-tekster.

Er du klar til en indledende snak?
Fortæl mig om dine ønsker og udfordringer, og modtag en potentialevurdering og et prisestimat.
Psst.. I gennemsnit får mine kunder 14,4 nye kundehenvendelser pr. 100 besøgende.










Har du spørgsmål eller ønsker du at høre nærmere?
Nicolai Sørensen & Co.
Kontakt mig
+45 3063 3111
hej [a] nicolaisoerensen.dk
Google Maps
Telefontider
Mandag - Fredag: Kl. 08 - 16
Lørdag - Søndag: Efter aftale
Mails besvares alle dage