Gratis søgeordsanalyse

En søgeordsanalyse danner grundlag for om SEO er det rigtige valg for dig

SEO er ikke for alle. Lad mig vurderer om du har potentiale på ærlig vis.

Bestil en søgeordsanalyse

Få vigtig indsigt med en gratis søgeordsanalyse

I søgeordsanalysen får du vigtig indsigt i markedet, konkurrenterne, samt hvilke søgeord der er relevante for din forretning. Ud fra dine ønsker og dit budget, får du en ærlig vurdering af dit SEO-potentiale.

Jeg tilbyder at udføre en gratis søgeordsanalyse for din virksomhed, før vi påbegynder et SEO-samarbejde. Den gratis søgeordsanalyse giver vigtigt indsigt i, hvordan dine potentielle kunder anvender søgemaskinerne til at finde frem til de produkter eller ydelser, du tilbyder.

Det er essentielt at forstå søgeadfærden, da det giver mulighed for at optimere indholdet på din hjemmeside, så det imødekommer intentionen bag søgningen.

Helt konkret vil søgeordsanalysen kortlægge, hvilke søgeord din målgruppe bruger, når de søger efter de produkter eller services, du tilbyder. Ligeledes er det vigtigt at få indblik i, hvor mange søgninger der er på de enkelte søgeord. Dette kaldes for søgevolumen.

Når du har fået et overblik over de søgeord, der kan skabe værdi for din virksomhed, har du nemt ved at optimere dit indhold, så det matcher brugerens intention med besøget på din hjemmeside. Det giver dig værdifuld trafik, men det gør det også nemmere for dig at konvertere den besøgende til kunder.

Søgeordsanalysen er grundstenen i SEO-arbejdet

Alt det arbejde, du lægger i din SEO-indsats, er bygget op omkring de søgeord, du udvælger. Det er derfor essentielt, at du har fået foretaget en grundig søgeordsanalyse, der skaber overblik over de søgninger, der potentielt er værdifulde for din forretning.

Når jeg udarbejder en søgeordsanalyse, er formålet at danne et overblik over relevante søgeord, intentionen bag søgningerne, samt hvor stor konkurrence der er på de enkelte søgeord, så det er lettere at optimere din hjemmeside efter dem.

Der er forskellige intentioner bag søgningerne

Groft sagt kan søgninger deles op i tre forskellige hovedkategorier; informationssøgninger, transaktionssøgninger og navigationssøgninger. Der er forskellige intentioner bag søgningerne, og det er vigtigt, at dit indhold bliver målrettet intentionen, hvis du vil have succes med dit SEO-arbejde.

Informationssøgninger: Intentionen bag de fleste søgninger er, at brugeren ønsker information om et specifikt emne, produkt eller ydelse. Det er vigtigt at være til stede her, da du har mulighed for at påvirke den besøgende, selvom han eller hun måske ikke er klar til at foretage et køb endnu.

Transaktionssøgninger: Dette begreb dækker over alle søgninger, der lægger op til en konvertering. Det kan være alt fra et salg, en booking, sign up til nyhedsbrev eller udfyldelse af en kontaktformular. Der er ofte hård konkurrence på transaktionssøgninger, men det er til gengæld her, der er penge at hente.

Navigationssøgninger: En navigationssøgning er en søgning, hvor brugeren allerede ved, hvad han eller hun leder efter, men blot ønsker at tage en smutvej gennem Google. Ofte vil brugeren indtaste navnet på en specifik virksomhed eller produkt. Her er i de fleste tilfælde tale om en brand-søgning.

Hvad kan du forvente af den gratis søgeordsanalyse?

Når du får leveret en gratis søgeordsanalyse gennem mig, kan du forvente en gennemarbejdet analyse, der danner overblik over alle de søgninger, du bør være synlig på. Du får en prioriteret liste over de mest relevante og lukrative søgeord.

Samtidig analyserer jeg, hvor meget konkurrence der er på de enkelte søgeord, ved at kigge på konkurrenternes linkprofil. Er der hård konkurrence, vil det tage længere tid at opnå resultater, og i langt de fleste tilfælde er det nødvendigt, at der samtidig arbejdes med ekstern linkbuilding.

Den gratis søgeordsanalyse munder altså ud i en konkret to do-liste, der danner overblik over de søgeord og -fraser, der kan skabe værdifuld trafik til dit website.

Nicolai Sørensen

Brandpartner v/Nicolai Sørensen

Anerkendt webdesigner og marketing specialist med 9 års erfaring i at skabe succesfulde cases for det danske erhvervsliv gennem webdesign, SEO & Google Ads.

+45 3063 3111

Skal vi tage en snak?

Vurdering af SEO-potentiale

Skal jeg tage pulsen på dine muligheder?

Jeg rangerer danske virksomheder i toppen af side 1 på Google igen og igen og igen. Når du vælger mig som SEO-konsulent, er du sikret en samarbejdspartner på højeste ekspertniveau.

Ring på 30 63 31 11 eller udfyld min kontaktformular, så tager vi en snak om pris, levering og generelle ønsker til dine SEO-tekster.

Nicolai Sørensen er din WordPress webdesigner

Er du klar til en indledende snak?

+45 3063 3111

Fortæl mig om dine ønsker og udfordringer, og modtag en potentialevurdering og et prisestimat.

Psst.. I gennemsnit får mine kunder 14,4 nye kundehenvendelser pr. 100 besøgende.

5-stjerner på Trustpilot for webdesign & online marketing

Kontakt mig

Freetrailer som case
Tandlægeforeningen som case
Kvadrant som case
Charlotte Schou som case
Webamp som case
Custom Cash som case
Segway som case
Nemovo som case

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre nærmere?

Nicolai Sørensen

Birkemosevej 5S, 3550 Slangerup
Kontor i Roskilde & København
CVR-nummer: 34810184

w

Kontakt mig

+45 3063 3111
hej @ nicolaisoerensen.dk
Sig hej – det gratis.

}

Telefontider

Mandag - Fredag: Kl. 08 - 17
Lørdag - Søndag: Efter aftale
Mails besvares alle dage

5
5,0 rating
5 ud af 5 stjerner (baseret på 10 anmeldelser)