On-Page SEO er betegnelsen for det SEO-arbejde, der foretages internt på din hjemmeside. Det dækker således over alt fra indholde til det tekniske fundament, websitet er bygget på.
Har du undret dig over, hvad On-Page SEO er, kan det defineres meget enkelt. Kort sagt, er det betegnelsen for alle de SEO-mæssige optimeringer, der foretages internt på din egen hjemmeside med henblik på at opnå gode placeringer i søgeresultaterne.
Arbejdet med On-Page SEO starter med en søgeordsanalyse
Det første, du skal gøre, når du arbejder med On-Page SEO er at foretage en søgeordsanalyse. Den har til formål at skabe et overblik over de søgninger, der er relevante for netop din hjemmeside, og det er den, der danner grundlag for det videre arbejde med On-Page SEO.
Når du har dannet et overblik over de søgeord og -fraser, som har potentiale til at drive trafik, består det efterfølgende arbejde i at optimere din hjemmeside til at imødekomme disse søgeforespørgsler.
Jeg tilbyder en gratis søgeordsanalyse, som jeg udfører før opstart af et eventuelt SEO-samarbejde. I den kortlægger jeg de søgeord, der har relevans for din virksomhed, og som har et antal søgninger, der giver den potentiale til at vækste din forretning.
Indholdet er en essentiel del af On-Page SEO
Indholdet på din hjemmeside er blandt de vigtigste elementer i forhold til On-Page SEO. Det er vigtigt, at du optimerer dit indhold efter de søgeord, du har fundet i den indledende søgeordsanalyse.
På den måde sikrer du, at din hjemmeside har de rette forudsætninger for at dukke op i Googles søgeresultater, når en bruger indtaster en relevant søgeforespørgsel. Teksten skal udgøre det bærende element på din hjemmeside, da det primært er dén, Google scanner, når de analyserer dit site.
Det betyder dog ikke, at du udelukkende skal fokusere på at optimere til søgemaskinerne. Dine tekster skal primært henvende sig til den besøgende, men have søgemaskinernes algoritme in mente. Du kan læse mere om SEO-tekster her.
En god tekst fastholder den besøgende på din hjemmeside, engagerer og opfordrer til handling, afhængigt af søgeintentionen. Sørg for, at de vigtigste søgeord går igen i de vigtigste elementer på siden – eksempelvis i titlen, overskrifter, beskrivelser, billedtekst og brødtekst.
Sidens tekniske fundament
Vil du gøre dig forhåbninger om at blive fundet i Google på de søgeresultater, du har optimeret dit indhold efter, er det vigtigt, at din hjemmeside er opsat på det rigtige fundament.
Det er essentielt, at den loader hurtigt, og at den er opsat efter Googles retningslinjer, så du undgår udfordringer med duplikeret indhold, forkerte filnavne, canonical tags, 404-sider og generelt strukturelle elementer, der ikke imødekommer søgemaskinernes algoritme.
Få hjælp til On-Page SEO
Lyder det teknisk og svært? Det er forståeligt. On-Page SEO er et stort område og kræver, at man ved hvad man laver. Du er meget velkommen til at kontakte mig, hvis du ønsker professionel hjælp af en SEO ekspert med Side-1 garanti.
0 kommentarer