Fragtløsning til webshop – hvilken webshop fragtløsning skal du vælge?

maj 8, 2021
Fragtløsning til webshop – hvilken webshop fragtløsning skal du vælge?

Håndtering af fragt og generel logistik kan være lidt af en hovedpine, hvis man ikke har sørget for at strukturere det og fået sat det i system.

Hvor skal man starte, og hvordan vælger man den helt rigtige fragtløsning til sin webshop? Det bliver du klogere på her i artiklen. 

Hvilke muligheder er der egentlig? Lad os tage et kig. 

Shipmondo

Shipmondo har oplevet enorm succes i løbet af de seneste par år, og rigtig mange webshops vælger – med god grund – Shipmondo som løsningen til at håndtere logistik og fragt. Der er her tale om en utrolig fleksibel løsning, hvor der er nærmest uanede muligheder for afsendelse. 

Shipmondo giver mulighed for integration med langt de fleste webshopsystemer som f.eks. Shopify, WooCommerce, PrestaShop, DanDomain, Magento og mange andre. Også langt de fleste økonomisystemer kan integreres med Shipmondo – så bruger du f.eks. Dinero, Billy eller Economic, bliver det næsten ikke nemmere.

Når integrationen til dit webshopsystem er sat op, kan du nemt udskrive pakkelabels til dine ordrer. Hvis du allerede har en fragtaftale med et fragtselskab, kan du bruge den. Ellers kan du benytte dig af en af de mange udbydere, som du finder via Shipmondo. Det er muligt at gøre brug af PostNord, Bring, Danske Fragtmænd, DAO365, DHL, GLS og mange andre. 

Noget af det, der også er smart ved Shipmondo, og som gør det til en oplagt løsning for den nystartede iværksætter, er, at der ikke er noget minimumskrav for antal pakker, der skal sendes. 

Hvis man som nystartet webshop selv skulle forhandle fragtpriser med GLS eller PostNord, ville man næppe kunne opnå de samme fordelagtige fragtpriser, som man altså her har mulighed for at få hos Shipmondo. 

Shipmondo gør det nemt at samle alle aftalerne og administrationen ét sted. Hvis du før er stødt på navnet Pakkelabels.dk, så er det dem, der altså nu har skiftet navn til Shipmondo.

CoolRunner

En anden aktør, der også har oplevet betydelig succes i løbet af de seneste år, når det kommer til fragtløsninger, er CoolRunner

Her er der også rigtig gode muligheder for integrationer med de mest gængse webshop- og ERP-systemer, så håndtering af ordrer og afsendelse af varer foregår så nemt og tidsbesparende som muligt. CoolRunner bryster sig af at have Danmarks billigste pakkepriser for både privat og erhverv. Vil du gerne blive klogere på CoolRunners priser, så finder du dem her.

De samarbejder endda med DAO, som altså gør det muligt for dig at levere pakker direkte hjem til modtageren eller til en af de mere end 550 pakkeshops landet over. DAO leverer pakker op til 10 kg på alle årets dage (også i weekender og på helligdage). 

CoolRunner giver mulighed for at importere ordrer fra webshop- og ERP-systemer. 

Har man behov for at sende pakker til udlandet, tilbyder CoolRunner netop dét ved hjælp af løsningen CoolEurope. Her sker leveringen i samarbejde med lokale fragtsamarbejdspartnere.

Webshipper

Med Webshipper er det muligt at automatisere ordre- og fragtflowet i din webshop. Du får mulighed for at printe fragtlabels og booke fragt helt automatisk, så alle ordrer sendes afsted hurtigt og effektivt. 

Systemet tilbyder afsendelse med over 50 forskellige transportører, og ligesom med de tidligere nævnte fragtløsninger, så er der her mulighed for integrationer med alverdens former for webshop-, ERP- og økonomisystemer.

Bruger du eksempelvis e-conomic som økonomisystem, kan du lave en integration til Webshipper, der gør det muligt at automatisere hele ordre- og forsendelsesflowet samt returforsendelser. Det sker bl.a. med automatisk print af alt med ét scan og print af pluklister, som kan tilpasses med bl.a. lokation. I det hele taget fokuserer Webshipper meget på, hvor nemt og tidsbesparende det er at gøre brug af deres værktøj til håndtering af fragt. De påstår selv, at man ved brug af Webshipper kan spare op til 3 minutter pr. ordre, hvilket jo selvfølgelig kan løbe op i mange minutter sparet, hvis man ganger op til samlede antal ordrer, man håndterer hver dag. 

Et andet eksempel er Webshippers integration med Shopify, der ligeledes er med til at automatisere og gøre håndteringen af ordrer og fragt så nemt som muligt for dig, der driver webshoppen, så du i stedet kan bruge tiden på andre ting, der får din virksomhed til at vækste yderligere. Hvis du selv skulle bruge for meget tid på manuel håndtering af ordrer, ville det højst sandsynligt ende med at blive en flaskehals, som du med tiden ville have svært ved at blive ved med at håndtere på egen hånd. Og her er hjælp fra en af de nævnte fragtløsninger en oplagt måde til at frigøre ressourcer og give dig mere tid til at drive forretning.

Søndagslevering?

DAO365 markedsfører sig på at være den udbyder, der leverer pakker på alle tænkelige dage, også når de andre ikke gør. 

DAO leverer direkte til modtagerens dørtrin og kører ud med pakkerne om natten, så de er hos modtageren, enten ved døren eller i postkassen, om morgenen inden kl. 7. 

Samtidig tilbyder man hos DAO også muligheden for at sende pakker til 22 forskellige europæiske lande. Hvis behovet er stort nok, kan DAO dagligt hente pakker hos virksomheden, hvorefter de sendes ud i Europa med hjælp fra lokale samarbejdspartnere. Hele vejen igennem kan pakken følges med et trackingnummer. 

Uanset hvilken fragtløsning du ender med at vælge, så vil det i hvert fald give god mening at vælge en udbyder, der tilbyder integrationer med lige præcis det webshopsystem og økonomisystem, som du gør brug af. Der er simpelthen så meget tid og ressourcer at spare ved at få sat disse integrationer op, så du i stedet kan bruge tiden på det, du måske interesserer dig mere for end fragt og logistik. 

Det skal siges, at der ikke ved nogle af de nævnte fragtløsninger er tale om reklame. Der er ene og alene tale om forslag, som man kan vælge at gøre brug af alt afhængig af behov og præferencer. 

1 Kommentar

  1. Niels Fjord

    Mange tak for informationen! Det var virkelig brugbart at læse om de forskellige læsninger, da jeg er ved at starte min egen webshop, som skal sælge til alle EU-lande

    Svar

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Nicolai Sørensen

Nicolai Sørensen & Co.

Anerkendt webdesigner og marketing specialist med 9 års erfaring i at skabe succesfulde cases for det danske erhvervsliv gennem webdesign, SEO & Google Ads.

+45 3063 3111

Skal vi tage en snak?

Seneste indlæg

Du kunne også være
interesseret i at læse disse artikler

Kontakt mig

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Spørgsmål: Du er mere end velkommen til at stille dine spørgsmål i kommentarfeltet eller gennem min kontaktformular.

Tilbud: Du er også velkommen til at starte en uforpligtende dialog, hvis du er på udkig efter en seriøs samarbejdspartner du kan samle din hjemmeside og din online markedsføring hos.

Nicolai Sørensen er din WordPress webdesigner

Er du klar til en indledende snak?

+45 3063 3111

Fortæl mig om dine ønsker og udfordringer, og modtag en potentialevurdering og et prisestimat.

Psst.. I gennemsnit får mine kunder 20,4 nye kundehenvendelser pr. 100 besøgende.

5-stjerner på Trustpilot for webdesign & online marketing
Kontakt mig

Freetrailer som case
Tandlægeforeningen som case
Kvadrant som case
Charlotte Schou som case
Webamp som case
Custom Cash som case
Segway som case
Nemovo som case

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre nærmere?

Nicolai Sørensen & Co.

Møllemoseparken 7, 3450 Allerød
Kontor i Søborg, København
CVR-nummer: 34810184
w

Kontakt mig

+45 3063 3111
hej [a] nicolaisoerensen.dk
Google Maps

}

Telefontider

Mandag - Fredag: Kl. 08 - 16
Lørdag - Søndag: Efter aftale
Mails besvares alle dage

5,0
Rated 5 out of 5
5 ud af 5 stjerner (baseret på 10 anmeldelser)