Derfor skal du drive webshop med Shopify

april 10, 2021
Derfor skal du drive webshop med Shopify

Er du på udkig efter den mest brugervenlige og bedst tænkelige platform til din kommende webshop? Så er du landet det rette sted.

Shopify er i løbet af de seneste mange år buldret frem og er den dag i dag en nærmest altdominerende platform, når vi snakker webshops. 

Både store og små forretningsdrivende gør brug af Shopify. Allbirds, Heinz, Kylie Jenner og Gymshark er blot et par eksempler på forretninger, der drives med Shopify som platform.

Det, der gør Shopify til en så populær platform, er uden tvivl brugervenligheden, fleksibiliteten og de mange indbyggede funktioner, man får fra starten af som en del af pakken.

Læs med, og bliv klogere på, hvorfor en Shopify webshop med stor sandsynlighed kan være den rette løsning for dig og din forretning.

Derfor er Shopify den oplagte løsning for din webshop

Er du ikke udvikler, og har du ikke den store forstand på programmering (og ønsker du ikke at skulle bruge tid på den slags), så er Shopify en god løsning for dig. Her er der nemlig tale om en plug and play løsning, hvor du ikke skal begive dig ud i at programmere noget som helst, før du er klar til at åbne webshoppen.

Shopify tilbyder på deres egen hjemmeside et bredt udvalg af både gratis og betalte temaer. For at sikre bedst mulig kompatibilitet og support, så er det altid en god idé at vælge et af de temaer, Shopify netop selv udbyder. 

Vælger du at betale for et tema, vil du ofte opnå flere muligheder for at customize designet og opbygningen på din webshop, præcis som du har lyst.

Når du har valgt dit foretrukne tema, er du klar til at sælge varer på din webshop. Shopify er en hosted platform, så du skal ikke bøvle med at håndtere hosting og serveropsætning eller lign. Har du arbejdet i WordPress før, har du ligeledes allerede et godt udgangspunkt for at arbejde i Shopify, da selve navigationen og arbejdsgangen i kontrolpanelet godt kan minde en smule om WordPress. Jeg vil vove at påstå, at alle kan finde ud af at navigere rundt i kontrolpanelet i Shopify efter lidt øvelse og udforskning.

Marketingfordele ved Shopify

Som nævnt er der med Shopify tale om, hvad man vel kan kalde en “plug and play” løsning, hvor du ikke behøver at have den store forståelse for den bagvedliggende kode i systemet, inden du kaster dig ud i at drive en webshop. Her kan du som nævnt finde dit yndlingstema, installere det og komme i gang med at sælge varer med det samme. 

At der er tale om en køreklar løsning, kommer også til udtryk med de muligheder, Shopify giver dig for at håndtere f.eks. SEO.

I Shopify er der fra starten af inkluderet funktioner, som giver dig mulighed for at indtaste page titles og meta beskrivelser og generelt holde styr på søgemaskineoptimering – uden at du behøver at have den store forståelse for de bagvedliggende mekanismer. En grundlæggende forståelse for SEO er dog naturligvis en fordel, men hertil findes der adskillige brugbare guides på nettet. 

Et velfungerende økosystem

I Shopify’s egen App Store finder du apps til ethvert formål. Her finder du både gratis og betalte apps, der tilfører ekstra funktionalitet til din webshop. 

Der findes apps til alt. Der er apps, der tilføjer mulighed for, at dine kunder kan lave produktanmeldelser og ønskesedler, give dig dashboards med data om brugernes adfærd, lagerstyring, livechat, integrationer med logistik- og regnskabsprogrammer og meget andet. 

Shopify klæder dig godt på

Noget af det, der virkelig adskiller Shopify fra de mange andre webshopplatforme, der findes, er mængden af enormt brugbart content, som Shopify sender ud stort set hver eneste dag. 

Shopify klæder dig godt på til at starte, drive og vækste din forretning. Du finder guides til alt lige fra, hvordan man kommer på en idé, hvordan man starter en abonnementsforretning, produktfotografi, annoncering på Pinterest, Google Ads, Facebook Ads, e-mail marketing, gode råd til kundeservice, opsætning af logistik setup og meget andet.

Mængden af brugbart indhold, som Shopify tilbyder, er ganske enkelt overvældende, og uanset hvilken problemstilling, du står med, så har Shopify med stor sandsynlighed en guide liggende, der beskriver lige præcis den kattepine, du står i.

Du er i sikkerhed – og kan få hjælp

I modsætning til en platform som WordPress, hvor man skal gardere sig ved at hente en masse plugins, der lukker en række sikkerhedshuller, så er det en helt anden snak med Shopify.

Shopify kommer med indbygget sikkerhed og sørger for løbende opdateringer, der bidrager hertil. Du er dermed godt beskyttet mod hackerangreb og lign. Det giver en ro, at du ikke hele tiden skal være bekymret for, om du mon har husket at hente de rette plugins og sørget for at opdatere dem.

Alle Shopify-løsninger kommer som standard med SSL-certifikat, så forbindelse og personfølsomme- og betalingsoplysninger mellem dit website og dine kunder er sikret. 

Hvis du vil sikre dig yderligere, kan du med fordel hente apps i Shopifys App Store, som tager backup af din webshop. 

Får du brug for hjælp, har Shopify telefonsupport 24 timer i døgnet, support via sociale medier, live chat og e-mail samt et meget aktivt forum, hvor brugere hjælper hinanden. Derudover er der som nævnt tonsvis af guides og video tutorials, som besvarer mange ofte stillede spørgsmål og problemstillinger. 

Hvad koster Shopify? 

  • Basic Shopify: $29 om måneden
  • Shopify: $79 om måneden
  • Advanced Shopify: $299 om måneden

Shopify er uden tvivl værd at overveje, når man kigger på, hvad man får for pengene.

Med Shopify betaler man et månedligt gebyr på enten 29 US dollar for den billigste løsning, som er oplagt til mindre nystartede virksomheder, 79 US dollar for mellemløsningen til virksomheder i vækst, eller den store pakke med Advanced Shopify til 299 US dollar, som er velegnet til dem, der for alvor er i gang med at skalere forretningen til flere markeder. 

Jo dyrere en løsning du vælger, jo flere funktioner og mere skalerbarhed får du, og derudover bliver gebyrerne for transaktioner også billigere, jo dyrere løsning du vælger. Med større løsninger følger også muligheden for at give endnu flere medarbejdere adgang til at administrere webshoppen i kontrolpanelet i Shopify. 

Har du en webshop, som skal til at udvide fra kun at sælge hjemme i Danmark til at sælge på markeder udenfor Danmarks grænser, og vil du derfor have internationale domæner, så er man også nødt til at skifte til enten mellempakken eller Advanced Shopify.

For langt de fleste webshopejere vil Shopify være en helt oplagt platform at gøre brug af.

Brugervenligheden, fleksibiliteten og muligheden for at komme i gang med det samme gør bare løsningen så nem at arbejde med, at alle kan komme i gang med at sælge deres varer online. 

Er du på udkig efter en Shopify ekspert i Danmark, så tøv endelig ikke med at tage kontakt til mig. Så vil jeg hellere end gerne tage en uforpligtende snak med dig om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din forretning med at vækste. 

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Nicolai Sørensen

Brandpartner v/Nicolai Sørensen

Anerkendt webdesigner og marketing specialist med 9 års erfaring i at skabe succesfulde cases for det danske erhvervsliv gennem webdesign, SEO & Google Ads.

+45 3063 3111

Skal vi tage en snak?

Seneste indlæg

Du kunne også være
interesseret i at læse disse artikler

Kontakt mig

Har du spørgsmål eller brug for hjælp?

Spørgsmål: Du er mere end velkommen til at stille dine spørgsmål i kommentarfeltet eller gennem min kontaktformular.

Tilbud: Du er også velkommen til at starte en uforpligtende dialog, hvis du er på udkig efter en seriøs samarbejdspartner du kan samle din hjemmeside og din online markedsføring hos.

Nicolai Sørensen er din WordPress webdesigner

Er du klar til en indledende snak?

+45 3063 3111

Fortæl mig om dine ønsker og udfordringer, og modtag en potentialevurdering og et prisestimat.

Psst.. I gennemsnit får mine kunder 14,4 nye kundehenvendelser pr. 100 besøgende.

5-stjerner på Trustpilot for webdesign & online marketing
Kontakt mig

Freetrailer som case
Tandlægeforeningen som case
Kvadrant som case
Charlotte Schou som case
Webamp som case
Custom Cash som case
Segway som case
Nemovo som case

Har du spørgsmål eller ønsker du at høre nærmere?

Nicolai Sørensen & Co.

Møllemoseparken 7, 3450 Allerød
Kontor i Allerød & København
CVR-nummer: 34810184

w

Kontakt mig

+45 3063 3111
hej @ nicolaisoerensen.dk
Google Maps

}

Telefontider

Mandag - Fredag: Kl. 08 - 17
Lørdag - Søndag: Efter aftale
Mails besvares alle dage

5
Rated 5 out of 5
5 ud af 5 stjerner (baseret på 10 anmeldelser)

Dagens gode gerning

Del denne artikel og modtag spandevis af god karma – og min dybeste taknemmelighed :-)